Välkommen till Luna Group
Meny
Meny

Materialplaneringschef till Arendal

Göteborg Administration Sista ansökningsdag: 2020-12-19

 

Luna Group utvecklar och distribuerar verktyg och förnödenheter för professionellt bruk till industri- och byggsektorn i norra Europa. Vi brinner för våra kunder och vill göra allt för att underlätta deras vardag och skapa värde för deras verksamhet. Vi strävar efter att bli norra Europas ledande distributör och utvecklare av starka varumärken inom verktyg och förnödenheter för segmenten industri och bygg. Luna Group har närvaro i 8 länder, en årlig omsättning på ca 1500 MSEK och är ca 250 anställda. Luna Group ingår i koncernen Bergman & Beving som utvecklar, förvärvar och tillhandahåller starka varumärken för industri- och byggsektorn. Läs mer om oss på www.lunagroup.se 

Luna Group söker Materialplaneringschef med placering i Arendal


Vi söker en erfaren och driven Materialplaneringschef 
Har du erfarenhet av att arbeta med materialplanering och att leda personal mot uppsatta mål? Då kan detta vara något för dig. Har du dessutom erfarenhet av att utveckla effektiva processer och attraheras av möjligheten att bidra till att forma sättet vi skall arbeta på framåt? Då är det bara att söka. Vi lovar att bidra med utmanande och stimulerande arbetsuppgifter och ett riktigt härligt gäng kollegor att ta dig an utmaningen tillsammans med. 

Om oss
Vi har under 2020 flyttat vårt operativa inköp till Polen. Det dagliga arbetet är på plats men vi arbetar fortsatt med implementering och utveckling av nya rutiner och processer. Vi är nu redo att ta nästa steg mot att bygga en försörjningskedja i världsklass! 
För att lyckas med det söker vi nu en Materialplaneringschef som kan leda arbetet framåt och utveckla alla de samarbetskanaler som krävs för att nå toppen.

 

”Du kommer att ingå i ett riktigt härligt team som, på riktigt, drivs av ständiga förbättringar. Vi är 15 personer som är placerade i Arendal och arbetar för att utveckla såväl rutiner och processer som det totala logistikerbjudandet.

Vi ser nu fram emot ett tillskott i form av en Materialplaneringschef som håller ihop de två analytiska materialplanerarna i Arendal samt nio materialplanerare som är placerade utomlands.

Vi trivs och har kul på jobbet och drivs av att ständigt vässa och utveckla vårt totala erbjudande. Det finns mycket kvar att ta tag i och ser därför fram emot att med dig i teamet hitta ytterligare områden att utveckla.  
Tillsammans kommer vi skapa en försörjningskedja i världsklass!”

Anna Rendahl - Supply Chain Director 

 

Rollen och huvudsakliga arbetsuppgifter
Du kommer att ansvara för att säkerställa en väl fungerande varuförsörjning in till vårt lager i Arendal, att vi har rätt artiklar på lager samt att vi har aktiviteter igång för att minimera överlager och inkurans.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden

  • Upprätta och kontinuerligt utveckla processer och rutiner som säkerställer en tillförlitlig försörjning av produkter till vårt lager
  • Hålla en hög servicegrad mot våra kunder genom att säkerställa att vi har rätt produkter på lager
  • Aktivt arbeta för att vi alltid har ett kurant lager med säljbara artiklar
  • Att leda berörda medarbetare mot uppsatta mål genom relevant uppföljning
  • Driva gränsöverskridande forum (Sales and Operations Planning) för att möjliggöra proaktivt inköpsarbete samt prioriterade åtgärder för överlager
  • Aktivt arbeta tillsammans med övriga funktioner inom Supply Chain för att åstadkomma en effektiv hantering på lagret

Din profil
Vi tror att du arbetat med inköp och materialplanering/varustyrning under ett antal år. Allt det där med att analysera data för att hitta mönster och dra slutsatser kring vilka åtgärder som behöver vidtas för att nå effekt är vardag för dig. Du har ett antal väl fungerande mätetal som du brukar arbeta med och känner dig trygg i hur du vill leda och följa en grupp operativa inköpare för att skapa de resultat du önskar. Du behöver också ha förståelse för inköpets och materialförsörjningens påverkan på lagret, såväl ur bemanningsplanering som fyllnadsgrad och omsättning av artiklar. För att du skall trivas tror vi också att du, precis som vi, drivs av att identifiera saker att utveckla och göra lite bättre. En ständig strävan mot att arbeta proaktivt finns naturligt hos dig.

Vi tror också att det skulle vara en stor fördel i arbetet med att prioritera vilka insatser som bör göras först om du själv har erfarenhet av att arbeta i E3 / AWR eller liknande inköpssystem. Om du har tidigare erfarenhet av att leda ett team på distans, gärna i andra länder är det meriterande.

För att lyckas väl i rollen krävs också kompetens inom: Flödesanalys, materialplanering, ekonomi (kapitalbindning, inkurans etc.), förhandling, kommunikation, logistik, ständiga förbättringar och affärsmannaskap. 

Vidare är du en social person som gillar samarbete och som ser fram emot att vara med och bidra till ett ännu starkare team inom supply chain.

Har vi väckt ditt intresse? 
Tveka inte att skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi frågor om rollen är du välkommen att kontakta Supply Chain Director Anna Rendahl via mail anna.rendahl@luna.se alternativt 0736-00 15 15. Vi tar ej emot ansökningar via mail på grund av GDPR.

Urval kommer att ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan till en eventuell spännande framtid tillsammans med Luna. 

Vi har redan tagit beslut om rekryteringstjänster och annonskanaler, därför avböjer vi vänligen men bestämt samtal från annonserings- och rekryteringsföretag.